Winter drift 2023

Published by Liis Maarand on

Talvedrifti treeningpäeva eesmärk on anda driftihuvilistele võimalus ise kätt proovida kinnisel rajal, ohutult ning reeglite järgi driftida. Seda tehakse just talvel, kuna jäärajal on lihtsam driftida. Jäärajal on rehvide kasutus kindlalt reguleeritud ja nii on võimalik erinevate võimsustega tagaveoliste autodega sarnastel alustel driftimist proovida.

Ala tutvustavaid treeningpäevi korraldatakse võimalusel mitme etapina, et osalejad saaksid lihvida oma oskusi ja pakkuda huvilistele võimalust otsustada kas ka algaval driftihooajal kaasa lüüa.

Treeningpäev viidi läbi võistlusformaadis – esmalt peeti osalejatega koosolek ja käidi rada läbi. Seejärel said osalejad proovida rada läbida oma autoga.

Treeningpäeva raames toimus ka korraldusmeeskonna liikmete koolitus. Koolitati uusi kohtunike ja oma seniselt ametilt edasi liikunud meeskonna liikmed, kes said praktikat uues ametis.

Kuna talvedrift on otseselt sõltuv ilmast, siis sai 2023 aasta treeningpäevadega alustatud juba 2022a lõpus Kose Bagirajal. Esimesest talvedrifti treeningpäevast võttis osa 43 sõitjat.
Peale treeningsõite, sõideti kvalifikatsioon, milles enim punkte teenis Oliver Randalu
Edasi jätkati sõite elimineerimise meetodil. Top32 -st väljusid parimatena Randar  Kajo, Oliver Randalu, Markus Lätt.

Teisest talvedrifti treeningpäevast veebruaris Võhu jäärajal võttis osa 44 sõitjat.
Kvalifikatsioonis teenis enim punkte Oliver Randalu.
Top32 -st väljusid parimatena Martin  Ojaste, Reino  Kolk, Oliver Randalu

Kolmas ehk treeningsarja viimane treening toimus märtsis Võhu jäärajal, millest võttis 38 sõitjat. Kvalifikatsioonis teenis enim punkte Oliver Randalu.
Top32 -st väljusid parimatena Oliver Randalu, Randar  Kajo, Artur Altmets.

Nüüd kui treeningpäevad on peetud ja uued huvilised on otsustamas kas juba algaval driftihooajal kaasa lüüa on aeg tutvustada kuidas driftis hooaja/sarja parimad välja selgitatakse. See, et iga võistluse parim selgitatakse välja elimineerimise meetodil on nüüd juba kõigil selge.

Driftis saab sõitja iga võistluse eest punkte vastavalt üldises arvestuses välja sõidetud kohale: kvalifikatsioonis 1-64 koha eest 12 – 0,1 punkti ja paarissõitudes 1-32 koha eest 100 – 24 punkti. Kõik asjakohane info on Drifti üldmääruses ka kirjas.

2023 drifti Winter treeningsarja 3 etapiga kogusid
Oliver Randalu 302; Randar  Kajo 231; Artur Altmets 217 punkti.

Talvedriftil osales kokku 60 sõitjat, nende seas üks naine ja seitse noorukit.

Driftimiseks kõige populaarsem auto oli BMW, millest üks oli ka kõige uuem auto aastast 2005. Kõige vanem auto oli 1986a Ford Sierra. Teistest automarkidest olid veel esindatud VAZ, Audi, Mercedes, Nissan, Opel ja Volvo.

Suur tänu kõigile osalejatele ja peatse kohtumiseni algaval Drifti võistlushooajal.

Categories: Uudised