Valitsev driftimeister: Kaitsen oma tiitlit algusest lõpuni

Sel nädalavahetusel toimub Tallinnas drifti meistrivõistluste 2014. aasta hooaja avaetapp. Valitseva meistrina asub lahingusse Taavi Toomara, kes kindlameelselt püüab meistritiitli taas endale saada. 

 

Reedel ja laupäeval algab tänavune jaht driftimeistri tiitlile. Hooaja avaetapp toimub Tallinnas Saku Suurhalli kõrval, mis on uueks võistluspaigaks kõikidele sõitjatele. Kindel on see, et ükski favoriit ei lähe starti lihtsalt niisama, vaid ikka endast parimat andma. Nii ka valitsev meister Taavi Toomara, kelle garaažis käivad praegu viimased tööd auto kallal, et reedeks saaks tema legendaarne BMW 2002 parima seadistuse. „Kuna auto teenis mind eelmisel aastal väga hästi, siis polnud põhjust talvel suuri ehitustöid ette võtta. Eks seadistusi ja muid väiksemaid töid jagub iga auto kallal küllaga. Igal juhul ma võitlen algusest lõpuni ning eesmärk on taaskord tulla Eesti meistriks,“ rääkis Toomara vaid mõned päevad enne avaetappi. Toomara plaanib tänavu oma peamise tähelepanu suunata just Eesti drifti meistrivõistlustele, teisi paralleelselt toimuvaid sarju ta täies mahus sõita ei plaani. Kindlasti ahvatleb teda taaskord suur driftiüritus Norras, kus ta on juba varem võistelnud ning auväärse kolmanda kohaga naasnud.

Smokehuntersi teine piloot, Toomara tiimikaaslane ja konkurent Eduard Vahemets on teinud talvel suuri otsuseid. Uue omaniku on saanud tema pikaaegne BMW võistlusauto ning see sõidab nüüd  Mihkel Norman Tultsi käes, kes oli mullu suurim üllataja ja uustulnuk. Aprilli keskpaigas toimus treeningpäev Haapsalu Kiltsi vanal lennuväljal, kus osales ka Tults oma uue autoga. Kui varem sõitis tema autoga Vahemets, kes on tuntud oma stabiilse ja rahuliku sõiduga, siis Tultsi käes käis asi pisut teisiti. Tultsi sõidustiil oli kindlakäeline, aga silmatorkavalt agresiivne, et olla konkurentidele kõvaks vastaseks. „Kuigi auto juba ostes valmis ja väga konkurentsivõimeline, sai autot siiski päris palju muudetud, et see oleks rohkem enda soovide järgi ning mootorgi väskem ja võimsam. Varasema neljaliitrise turbotatud mootori asendasime 4,4-liitrisega, mis ka turbotatud. Senised treeningud on näidanud, et muudatused on läinud asjaette. Olen uue autoga kohanenud ning uueks hooajaks valmis,“ rääkis Tults.

Ega Vahemetski talvel niisama käed rüpes istunud. Ta soetas omale uue auto, milleks on Ford Mustang. Valik üllatas pea kõiki kõrvaltvaatajaid, sest üle kümne aasta on Vahemets võistelnud just BMW-ga. Mustangile oli tehas paigaldanud automaatkäigukasti ja V6 mootori. Need Vahemetsale ei meeldinud. Automaatkäigukasti asemele sai loomulikult manuaal ja jõuallikaks turbotatud BMW 4-liitrine V8 mootor. Tegelikult ei jäänud autosse eriti palju tehasetoodangut, sest auto võeti täielikult lahti ja ehitati ümber vastavalt driftiautodele seatud kõige karmimatele turvanõuetele.

Kõikides garaažides käib praegu kiire-kiire töö. Mõnedel neist on veel suur hulk tööd teha, et reedeks rajale jõuda, teistel käib veel viimane lihv. Näiteks on Team Ghost Stihli garaažis kahest autost valmis üks. Jarmo Luhti autot on veel vaja pisut  viimistleda ning valmis ta ongi. Kristjan Klemetsi auto kallal on käimas suuremad tööd ning esimese etapi peab ta vahele jätma. Aga kui auto peagi valmis saab, on see parem, kui kunagi varem.

 

 

Ajakava

Reede, 2. mai

18.00 avatakse väravad pealtvaatajaile

18.35-19.30 street-klassi top 8-1

19.40- 20.45 pro-klassi treening

20.45-21.30 pro- ja pro-street tandemtreeningud.

 

Laupäev, 3. mai

11.00 avatakse väravad pealtvaatajatele

12.00- 13.45 pro-street-klassi kvalifikatsioonid

14000-15.00 pro-klassi kvalifikatsioon

15.10-15.45 võistlejate koosolek (tandem)

16.00-17.00 pro-street-klassi top 16-1

17.15-18.20 pro-klassi top 32-1

18.00-18.15 autasustamine

Pauside ajal esineb tantsutrupp Junksel .

 

 

Pealtvaatajale pilet 10 €, pilet kehtib mõlemal päeval käepaela alusel.

Üritus toimub iga ilmaga. Alla 12-aastastele lastele sissepääs tasuta.