Raju driftivõistlus selgitab hooaja parimad

Reedel, 10. septembril antakse avapauk Firststop drifti karikasaja viimasele etapile, mil terad eralduvad sõkaldest. Laupäevane võistluspäev nõuab sõitjatelt maksimaalset sooritust, sest sellest sõltub kogu hooaja töö tulemus ehk jagatakse poodiumikohti.

Esimese nelja etapi tulemusena on sõitjate punktiseis üldarvestuses väga pingeline, sest selge ei ole veel midagi. Sel nädalal toimuv viies etapp selgitab kes on sel hooajal parimad sõitjad, kel on asja seista uhkelt poodiumil kõrgeimal kohal ning kes peab järgmisel aastal tegema paremaid sooritusi. Hetkel on punktiliider lätlane Gatis Lapans, kes lootis enne eelmist etappi neljandal etapil piisavalt punkte koguda, et keegi Raplas tema esikohta ohustada ei saaks ning ta saaks viimasel etapil sõitu võtta natuke rahulikumalt. Et Pärnus Audru ringrajal peetud neljas etapp talle loodetud edu ei toonud, peab lätlane taas enda driftioskusi kohtunikele tõestama ka Raplas. Punktide üldarvestuses hoiab momendil teist kohta Kristjan Klemets, kellele hingab tugevalt kuklasse mullune parim driftija Eduard Vahemets. Nende punktisummade vahe on vaid 23 punkti. Aga et Kristjan Salmre jääb Vahemetsast vaid 36 punkti ning Salmrest omakorda Ivo Cirulis vaid 16 punkti kaugusele, siis on oodata tõelist lahingut driftirajal.

Eile käisid sõitjad Rapla rajal harjutamas. Treening näitas selgelt, et sõitjad lähevad võistlustel vaid täispangale. Vahemets kommenteeris treeningutel, et annab eeloleval võistlusel endast absoluutse parima ning lepib ainult võiduga. Aga ega ka Klemets alla ei saa jääda ning näitas samuti treeningutel väga head sõitu, mis oli üheselt mõistetavaks sõnumiks konkurentidele, et võiduks on vaja olla parimas vormis ning sooritada ideaalilähedasi sõite.

Raplasse on oodata võistlejaid ka Lätist ja Soomest. Treeningutel oli sõitmas ka uusi kodumaiseid driftijaid, kes on äsja oma autod valmis saanud ning on valmis osalema võistlustel. Vaadates mõne etapi tagusesse aega, võib öelda, et neist uutest tulijatest võib saada nii-öelda kaartide segajad. Näiteks võib tuua selle aasta uustulnuka Taavi Toomara, kes on hoolimata oma vähesest driftikogemusest näidanud tõelist talenti, mida on kõrgelt hinnanud ka kohtunikud. Et Toomara areng on olnud väga kiire ning vaid paari sõidetud etapi põhjal kuulub ta tõsiseltvõetavate konkurentide hulka, siis jääb üle vaid oodata reedet ja laupäeva, et näha, mida nüüdsed uued sõitjad suudavad korda saata.

Laupäeval pärast finaalsõite ei ole üritus veel läbi. Siis algab päeva kõige vaatemängulisem osa – superfinaalid, mida sõidetakse tandemina. Tandemsõit tähendab, et kaks autot on korraga rajal, tagumine auto peab jäljendama eessõitvat autot ning tehes seda eessõitvale autole võimalikult lähedal.

Üldseis pärast nelja etappi on siin.

Ajakava:

10.09
18.00-21.00 Trennid
18.00-21.00 Registreerimine ja tehniline kontroll

11.09
9.30-10.00 Registreerimine ja tehniline
10.00-10.15 Sõitjate koosolek
10.15-11-45 Treening
Väravad avatakse pealtvaatajatele 11.00
11.45-12.15 Paraad, võistlejate tutvustus
12.15-12.45 Paus, mänguvõitjate sõidutamine
12.30-14.30 Kvalifikatsioonid
14.30-16.15 Finaalid
16.15-16.25 Autasustamine
16.25-18.15 Superfinaalid
18.15-18.25 Autasustamine
18.25-19.00 Burnout show

Driftimiseni Raplas!