Kes on parim driftija Kiltsi angaaride vahel?

 Sel laupäeval saab Haapsalu lähedal Kiltsi vanal lennuväljal vaadata tõsist driftilahingut. Eesti drifti meistrivõistluste tänavaklassi kolmandal etapil asub esikohta jahtima rekordarv võistlejaid – rajale on tulemas hulgaliselt uusi sõitjaid.

 

Pärast teist meistrivõistluste etappi on street-klassi koondtabelis kõrgeimal kohal Allan Lätt, kes edestab oma meeskonnakaaslasi AL Driftteamist Randar Kajo ja Martin Vaga, kes on teeninud sama palju punkte kui Mihkel N. Tults.

Seni on tänavu street-klassis osalenud kokku 26 võistlejat. „Eeloleval etapil ei saa ühelgi võistlejal olema kerge, sest lisandumas on hulgaliselt uusi sõitjaid. Alustasime hooaega paar kuud tagasi 22 võistlejaga street-klassis, ent kuna uuendusena saavad ka street-klassi võistlejad sõita tandemites, siis võistlejaid järjest lisandub ning pinge säilib võistluste lõpuni,“ ütles võistluste peakorraldaja Marko Opmann. Kuna registreerimine veel käib, siis lõplikku võistlejate arvu on täna veel vara öelda. „Ootame võistlema kindlasti üle 30 võistleja,“ lisas Opmann. Näiteks asub esmakordselt võistlema NRR meeskonna BMW-ga Kevin Pesur, kes seni on olnud tegev meeskonna mehaanikuna. Erakordseks teeb tema osalemise asjaolu, et temast saab Eesti kõige noorem driftija – ta on vaid 14-aastane. Olgugi, et tegu on uue sõitjaga, ei ole driftimine talle võõras. Võistkonna mehaanikuna on ta driftirajal kätt harjutanud ning on tänaseks valmis oma oskusi näitama ka hindajatele. Kevin on enne võistlust käinud Haapsalus Kiltsi lennuväljal sõitu lihvimas ning läheb esimesele võistlusele vastu üsna suurte lootustega. „Viimane, möödunud nädalavahetusel toimunud treening läks väga hästi ning saan hakkama ka tandemsõitudega. Loomulikult ei lähe ma sõitma kehvaele kohtadele, ikka annan endast parima, et olla võimalikult tugev konkurent vanadele sõitjatele,“ rääkis Kevin Pesur. Kuidas võistlus tema jaoks kujuneb, on selge laupäeva õhtuks.

Alates sellest hooajast on sarnaselt pro-klassi sõitudele ka street-klassi eliminaatorsõidud tandemina ehk paarissõitudena. Haapsalu lähedal asuv Kiltsi lennuväli on omapäraseim, sest asub vanade angaaride vahel. „Lisaks on rajakatteks on betoon, mis paneb võistlejad omamoodi proovile, sest on väga suur erinevus sõita asfaldil ja betoonil. Rada on kogu ulatuses pealtvaatajaile nähtav ning võistluspinge ja hea vaatemäng on garanteeritud,“ lisas Opmann.

Kvalifikatsioonisõitudes sõidetakse rajal üksi, hindajad annavad punkte sõidujoone, sõidunurga, kiiruse ja šõu eest. Tandemitena sõidetavatesse eliminaatorsõitudesse pääsevad edasi ainult need võistlejad, kes on kvalifikatsioonis teeninud punkte ehk nulli-saajad edasi ei pääse. Seejärel pannakse kokku tabel, kus pannakse võistlejad vastakuti sõltuvalt kvalifikatsioonitulemustest. Tandem- ehk paarissõidul läbivad autod raja teineteise taga,  järel sõitva võistleja eesmärk on kopeerida esimese võistleja sõidujoont, kurvi sisenemise nurka ja kiirust ning teha seda konkurendile võimalikult lähedal asudes. Teises sõidus vahetavad võistlejad kohad.

 

Ajakava, laupäev 6. juuli
13.00 avatakse väravad pealtvaatajatele
13.00- 13.30 driftitakso
13.35:- 15.00 kvalifikatsioonisõidud
15.00-15.30 võistlejate koosolek/drifti takso
15.30-17.30 top 32
17.35-18.00 parimate autasustamine

 

Pealtvaatajale pilet 10 eurot, kuni 12-aastased lapsed tasuta.
Võistlus toimub iga ilmaga!