Driftisarja viimasel etapil sõideti kaks korda üle senine street-klassi rekord


Nädalavahetusel Rapla kardirajal peetud drifti karikasarja etapp selgitas parimaid ning sündis ka uus rekord. Street-klassi võitja Karl-Sander Lebbin ületas senise rekordi lausa kahel korral.
Võistlus oli äärmiselt tasavägine, sest tegemist oli tänavuse hooaja viimase etapiga. Nii mõnigi võistleja võttis seal enam riske, kui varasematel etappidel, sest võidusoov oli niivõrd suur. Põnevust lisas ka raja kujundus – kurvides oli rada ääristatud betooni ja suurte tünnidega, mida tabas suur osa autodest. Päris mitmed autod tulid rajalt tagasi esi- või tagastange võrra vaesemana olles kas sõitnud betooni või ümber ajanud tünne. Sõitjate meeskonnaliikmed hoidsid haamri käepärast, sest seda läks vaja ka paaril autol mõlkide väljalöömiseks. Meeldejäävaima kontakti tünnidega sooritas suur publiku lemmik Henri Puhmas, kes ühes kurvis lõi tagastangega lendu kogu tünnide rea ühekorraga.
Võistlustel katsetati ka kas Tanel Talve tänavaauto Chevrolet Camaro SS sobib driftimiseks või mitte. 420 hobujõulist Camarot proovis drfitima panna Taavi Toomara ning see tal ka tõesti õnnestus. Olgugi, et tänavaseadistuses pole see auto just driftimiseks parim, saab sellega ka driftirajal hakkama.
Hoolimata ohust rajal eksides oma autot vigastada, võtsid sõitjad siiski suuri riske, et olla parim. Nii sõitiski street-klassis võistlev Karl-Sander Lebbin kaks korda üle seni Ott Koka nimel oleva rekordi 92 punkti. Kõigepealt sõitis Lebbin uueks rekordiks 93 punkti ning finaalsõidus sai ta tulemuseks veel punkti võrra suurema tulemuse ehk 94 punkti. Eelmise etapi võitja ja endine rekordiomanik Ott Kokk näitas talle omaseid stabiilselt häid sõite, ent siiski pidi napilt tunnistama Lebbini ja Veiko Haabu paremust. Kokk saavutas auväärse kolmanda koha. Sel etapil valmistas suure üllatuse Veiko Haabu, kes sai Lebbini järel teise koha. Haabu on driftisarjaga liitunud sel aastal ning seni ei olnud tal õnnestunud poodiumikohta saavutada. Loodetavasti osalevad seni street-klassis sõitnud mehed Lebbin ja Kokk järgmisel hooajal pro-klassis, kuhu nad on väga oodatud.
Pro-klassis olid Eesti meestele konkurentsi pakkumas soomlased, kes oma kodumaal on tandemsõitudes kõvad pähklid. Siiski panid Eesti parimad driftijad neile vastu. Poolfinaalis sõitis Taavi Toomara soomlase Mika Kivi vastu. Soomlane pidi taas vastu võtma kaotuse Toomarale, nagu eelmisel etapil finaalsõidus. Kivi läks kolmanda koha võitluses vastamisi sõgeda Henri Puhmasega ning võitjana väljus sellest sõidust Kivi. Finaalsõidus läksid vastamisi viimase kahe aasta drifti üldvõitja Eduard Vahemets ja tänavune punktiliider Taavi Toomara. Võitja selgitamine ei olnud lihtne, sest mõlemad mehed tegid väikseid eksimusi, ent kumbki neist ei olnud teisest selgelt parem. Selle tulemusena otsustasid kohtunikud anda neile kordussõidud, kust võttis võidu Toomara , millega ta täitis oma suure soovi – sõita paremini kui Vahemets. Toomarale oli see teine järjestikune võit.

Street-klassi esikolmik:
1. Karl-Sander Lebbin
2. Veiko Haabu
3. Ott Kokk

Pro-klassi esikolmik:
1. Taavi Toomara
2. Eduard Vahemets
3. Mika Kivi

06.08.2011 Rapla Drift 4. Street puu
06.08.2011 Rapla Drift 4. Pro tulemused
06.08.2011 Rapla Drift 4. Pro puu