Driftilahing: ka uued sõitjad ihkavad poodiumile

Sel laupäeval Laitse Rallypargis toimuv Eesti drifti meistrivõistluste etapp on pro-klassi sõitjatele juba kolmas. Praeguseks pole selget ülekaalu hooaja koondtabelis veel kellelgi, ent kogenenud sõitjatele astub nii mõnigi uus sõitja juba kannule.

Tänavune on Eesti driftivõistluste pro-klass saanud mitmeid uusi sõitjaid, kellega vanadel võistlejatel tuleb lahingusse astuda. Kui üldjuhul kulub võistlejatel esimene hooaeg drifti õppides, siis mõnikord võib see lausa nii hästi õnnestuda, et on see sõitjale endalegi üllatuseks. Vaadates koondtabelit pärast kahte etappi, siis eesotsas troonivad Taavi Toomara ja mullune driftimeister Eduard Vahemets. Kellelgi pole kahtlustki, et need mehed kuuluvad Maarjamaa parimate driftijate sekka. Ent üllatuslikult leiab kolmandalt kohalt, punktidega Vahemetsale ohtlikult lähedal, uue nime – Märt Kuvvase, kes sõidab erekollase BMW kastiautoga.

Valgamaalt pärit 24-aastane Märt Kuvvas on tänavu üks kandidaatidest publiku lemmikuks, sest auto on eriliselt silmapaistev ning sõitjagi väga kindlakäeline. “Kohati tundub isegi uskumatu, et tegemist on värskelt driftivõistlutega liitunud sõitjaga, kes mullu vaid paaril korda driftirajal kätt proovinud,” kommenteeris võistluste peakorraldaja Marko Opmann. Eeloleval nädalavahetusel Laitse Rallypargis toimuvale pro-klassi kolmandale etapile läheb Kuvvas vastu suurte ootuste ja lootustega.

Kuidas sattusid driftivõistlustele sõitma?

Kuvvas: “Minu puhul on tegemist puhtal kujul nii öelda nakatumisega. Mu lapsepõlvesõber ja praegune meeskonnakaaslane Rait Lember on juba mitu aastat drifti ja varem ka kiirendusvõistlustel sõitnud. Sõbrana olen olnud talle abiks auto ehitamisel ja raja ääres kaasa elamas. Paar aastat tagasi sattusin Raidiga driftilaagrisse, kus sain esimest korda ka ise driftimist proovida. Rait seletas kuidas asi käib: teine käik lõpuni, kolmas sisse, tõmbad käsipidurit… ja oligi otsustatud – hinges hakkas kriipima idee, et tahaksin ka ise osaleda driftivõistlustel.”

Kuidas sündis edasine otsus, sest sobivat autot sul ju polnud tol hetkel?

Kuvvas: “Kohe pärast seda ei juhtunud midagi, sest driftiauto ehitamine vajab küllalt suuri investeeringuid, mille peab enne korralikult läbi mõtlema. Järgneval talvel matsin korraks selle mõtte maha, ent mõne aja möödudes hakkas driftime.ee foorumis silma, et üks poolik driftiauto on müügis. Auto toonaseks omanikuks oli Tanel Tammai, kes küll auto ehitas, aga sellega kordagi veel rajale polnud jõudnud. Tean Tanelit hästi ja auto müümise järgi küsides selgus, et ta tahaks tegelikult sõita mootorrattaga. Nii saigi tehtud vahetus – mina sain omale auto ja tema sai minu mootorratta. Ehitasime auto lõpuni valmis nii napi ajaga, et eelmisel aastal esimesel võistlusel Laitse Rallypargis oli auto veel verivärske värvi all.”

Kui palju driftioskuste lihvimist ehk treenimist on vaja, et olla pro-klassi esiotsas?

Kuvvas: “Kui aus olla, siis meie meeskond NRR- No Regrets Racing treenib võistluste väliselt üsna vähe, sest trenn on kulukas ning see raha kulub meil võistlusteks. Võistluste-eelsel õhtul on alati treeninguaeg, mil saab sõita piisavalt. Me Raidiga püüame kohtunike koosolekutel olla tähelepanelikud ning kõik nõuanded meelde jätta. Ma olen veel nii algaja driftija, et oma autot ma sõitude vahepeal paremaks seadistada veel ei oska – sõidan sellise autoga, nagu on ning lihtsalt naudin seda. Treeningutel võtan vabamalt, eks võistlusolukorras tuleb ikka väike närv sisse.”

Oled praegu hooajatabelis väga kõrgel kohal, otse meie kõige kõvemate driftijate järel kolmas. Samas oled sa uue sõitjana väheste kogemustega. Mis on su edu võti?

Kuvvas: “Mulle on alati meeldinud autoga sõita ja driftimine pole minu jaoks tehniliselt keeruline, ent vajan alati aega uue rajaga harjumiseks. Esimestel prooviringidel võtan sõitu rahulikult, sest asjatult riskida pole tarvis. Mul ei ole pakkuda valmis kujul eduka driftimise valemit, aga enda kogemuste põhjal võin öelda, et väga oluline on auto suurepärane tunnetus. Võistleja peab aru saama oma auto käitumisest, mis juhtub kui teha nii või teha naa – driftimine ei ole lihtsalt külg ees sõitmine ja rehvipõletamine, see on müüt. Tegelikult on driftimine ülim auto kontrollimine – sõitja peab autot ohjama maksimaalselt nii, et see oleks rajal piisavalt kiire ja trajektoor täpne, aga sel ajal ei tohi meetritki otse sõita, vaid ainult külg ees. Just nii nagu kohtunikud on reeglitega ette pannud.”

Mis sa arvad, kas oled vanadele driftijatele konkurendiks?

Kuvvas: “Mul on alati suur rõõm, kui saan võistlustel endast maksimaalse anda. Tunne on hea ja meel rõõmus. Aga kuna tegemist on autospordiga, siis paraku tuleb lõpplahenduste juures mängu ka tehnika – eelkõige see, et tehnika kestaks ning rolli mängivad ka automootori jõuvarud. Samuti olen ma driftijana veel üsna värske, kindlasti on eelis suuremate kogemustega sõitjatel. Pro-klassi autode seas on mul kõige nõrgema mootorivõimsusega auto ning see seab mulle teatud piirangud. Näiteks kiiretel radadel on oht, et ma eessõitjat jälgitades jään temast maha ning ei saa kohtunikelt nii palju punkte, kui vaja. Kindel on see, et ma alati annan endast rajal parima ning häid kohti ma niisama konkurentidele ei loovuta.”

Smokehunters: põhiline, et võit jääks meeskonda

Meeskond Smokehunters, kuhu kuuluvad praegune liider Taavi Toomara ja mullune Eesti meister Eduard Vahemets, lähtub tänavu eelkõige meeskonna eesmärkidest. Drifti vanameister Vahemetsa sõnul ei ole talle nii väga oluline olla personaalselt esikohal, põhiline on, et meeskonnal tervikuna läheks hästi. Ei ole ebatavaline, kui kvalifikatsiooni tulemuste põhjal kokku pandud eliminaatorsõitudes satutakse meeskonnakaaslasega vastakuti ja see paratamatult tähendab, et ühele neist on võistlus lõppenud. Just nii juhtus näiteks tänavusel esimesel etapil, mil eliminaatorsõitude teises voorus sattusid vastakuti Toomara ja Vahemets. Võitjana väljus Toomara ning Vahemets võis oma asjad kokku pakkida ja nautida edasist võistlust pealtvaatanaja. Toomara aga ihkaks tänavu võtta meistritiitlit, mida tal veel pole. „Auto valmis eelmiseks aastaks ning nüüd on olnud terve hooaeg autoga sõbraks saada. Praegu tundub, et auto tunnetus on varasemast oluliselt parem ning nii öelda titevead on autol ka läbi saanud. Seega tuleb nüüd teha stabiilselt häid sõite ning nautida võistlusi,“ ütles Toomara.

Driftimine Laitse Rallypargis algab juba 31. mail, mil toimuvad treeningud. Võistluse põhipäevaks on laupäev, mil toimub nii kvalifikatsioon ning eliminaatormeetodil parimate selgitamine. Pro-klassis on tänavu võistlustules 21 sõitjat, neist osa on lätlased, kes sõidavad Laitses ka oma Läti drifti meistrivõistluste etappi. Street- ehk tänavaklassis võistles on tänavu rajale jõudnud 22 sõitjat, kellele lisandub veel mõni uus sõitja ka sel etapil. Tabasalus toimunud esimesel etapil noppis street-klassi võidu Randar Kajo, kes edestas oma võistkonnakaaslasi Ott Kokka ja Martin Vaga.

Lastekaitsepäeva puhul on Laitses toimuval etapil kõigile alla 16-aastastele külalistele sissepääs tasuta ning muude tavapäraste toitude seas pakutakse ka vanaema-stiilis pannkooke. Toimub ka driftitüdrukute konkurss – publik valib parimad kandidaatide seast parimad driftitüdrukud.

 

Ajakava:

Reede, 31. mai

17.00 avatakse väravad pealtvaajajatele
17.00- 19.30 street-klassi treening
19.30- 21.30 pro-klassi treening

 

Laupäev 1. juuni

12.00 avatakse väravad pealtvaatajatele
12.00- 13.45 street-klassi kvalifikatsioon
14.00 – 15.00 pro-klassi kvalifikatsioon
15.05-15.45 võistlejate koosolek
16.00-17.00 street-klassi top 16
17.00-18.00 pro- klassi top 16
18.00-18.15 Drift babes ja autasustamine

Lisainfo võistluse kohta:
Marko Opmann, Eesti drifti meistrivõistluste peakorraldaja
52 555 61, marko@driftime.ee