Drifti meistrivõistluste teine etapp: osavate meeste kõrval tulid rajale ka naised

Drifti meistrivõistluste teisel etapil võidutsesid need, kes suutsid heitlike rajaoludega kõige kiiremini kohaneda: tänavaklassi parima koha noppis stabiilsusega hiilanud Martin Vaga ning pro-klassi esikoht kuulub kõige jõulisema autoga sõitvale Henri Puhmasele. Ent üllatusena oli esimese Eesti naisdriftijana rajal Marje Salumets ning soomlanna Krisse Aalto.

 

Nädalavahetusel Haapsalus Kiltsi lennuväljal toimunud drifti meistrivõistluste teine etapp nõudis juhtidelt võimet kiirelt lülitada oma sõidud vihmarežiimi, sest nii treeningute kui kvalifikatsioonide ajal kallas taevast vihma nagu ämbriga, mida omakorda täiendas suur tuul. Pealtvaatajate õnneks ning mõneti sõitjate kahjuks lõppes vihm enne kvalifikatsioonesõite, mis kujunesid väga üllatusterohkeks – olid ju sõitjad uuel rajal harjutanud vihmas, ent kuival rajal käitub auto hoopis teisiti ning võitsid need, kes suutsin end kiirelt ümber häälestada sõiduks kuival rajal. Rajalt välja sõit tähendas ühtlasi ka Haapsalu kuurortlinna mudaravila nautimist, sest raja kõrvale oli vihm loonud suuri mudalompe, mida külastati ohtralt nii vihmase treeningu ajal kui ka raja kuivades kvalifikatsiooni- ja finaalsõitudeski.

Pealtvaatajatele tähendas selline vihmas „uisutamine“ muidugi ettearvamatut vaatemängu ja sõitjatele tõi see kaasa palju lisatööd, sest iga väiksemgi eksimus võis maksta koha. Eksimine polnud saatuslik ainult väheste kogemustega sõitjatele. Nii kaotas oma võiduvõimalused drifti vanameister Eduard Vahemets, kes alahindas tagumist kurvi ning maandus soomlase kõrvalt otse mudamülkasse. See tema sõidu lõpetas. „Mudaravilas“ käisid ka Tambet Aidma, Jarmo Luht, Rene Hani ja nii mõnigi veel. Aga kuna oma oskusi tuleb adekvaatselt hinnata, siis noppisidki parimad kohad need, kes suutsid hinnata oma oskusi õigesti ja hoolimata keerulistest rajaoludest valida õige sõidutaktika ehk kiiruse, sõidunurga ja trajektoori nii, et sooritada vastasest parem sõit. Teadagi ongi viimati ülesloetletud kolm aspekti (sõidunurk, trajektoor ja kiirus) need, mille järgi kohtunikud sõite hindavad.

Pro-klassis astus üles 12 sõitjat, neist kolm olid kohale sõitnud Soomest. Meenutades hooaja esimest etappi, kus Eesti sõitjad jätsid soomlased poodiumikohtadest ilma, soovisid nad sel korral veelgi enam jõuda poodiumile. Ühel neist see ka õnnestus – Ismo Teinilä napsas teiste eest omale teise koha, jäädes alla vaid Henri Puhmasele, kes suutis hoolimata heitlikutest rajaoludest oma üle 700-hobujõulist autot kontrollida nii, et kohtunikud tunnustasid teda sel korral suurima karikaga. Kolmanda-neljanda koha sõidus olid vastamisi rohukonna meenutava autoga Rait Lember ja eelmise hooaja parim Taavi Toomara. Viimase autot vaevasid sel korral probleemid käigukastiga ning võistluspäevaks laenas ta Kristjan Salmre autot. Paraku ei saanud Toomara laenatud autoga sõbraks ning sellest vastasseisust väljus õnneliku võitjana Rait Lember.

Street-klassis võistlesid omavahel 20 sõitjat, kellest üks oli soomlane. Neist parima koha noppis tänavune uus sõitja Martin Vaga, kes hoolimata oma vähestest kogemustest driftivõistlustel on praeguseks kindel konkurent kõigile teistele – ta eristus oma jõulise, ent väga stabiilselt heade sõitude poolest ning oli võidu igati ära teeninud. Juba mitmendat aastat driftikarussellis osalev Allan Lätt pidi leppima teise kohaga, ent mees oli õnnelik ning igati väärt seda auväärt teist kohta. Ta on ainus võistleja, kelle autot liigutab diiselmootor. Siinjuures on oluline ka märkida, et street-klassis sõitnud soomlane oli naissõitja ning esmakordselt astus võistlustulle ka Eesti esimene naisdrifitija, kelleks on juba kiirendusradadelt tuntud Marje Salumets.

 

Street-klassi esikolmik:

  1. Martin Vaga
  2. Allan Lätt
  3. Kalev Kirisberg

 

Pro-klassi esikolmik:

  1. Henri Puhmas
  2. Ismo Teinilä
  3. Rait Lember