Allan Lätt noppis taaskord drifti meistritiitli

Published by edl on

 

Eile õhtutundidel Rapla kardirajal lõppenud Eesti drifti meistrivõistluste street-klassi viimasel etapil kaitses mullune liider Allan Lätt oma tiitlit ning tõusis kokkuvõttes taas Eesti meistriks. Etapi võitis Martin Vaga, kes oli võitmatu ka pro-võistlejate vastu.

 

Kui pro-klassi driftimeistrer selgus mõned nädalad tagasi Laitses, siis street-klassi sõitjad astusid veel viimast korda lahingusse Raplas. Enne viimast etappi olid punktivahed esiviisikus olevate meeste vahel väikesed ning võimalus meistritiitel saada kõigil. Koondtabelis oli liidrikohal mullune driftimeister Allan Lätt.

Kuigi Rapla rada ei ole kiire, sealsed sisenemise kiirused on ligikaudu 80 km/h, on rada väga tehniline ning nõuab sõitjailt häid oskusi. Seal on võistlejad sõitnud palju ning rada on väga tuttav kõigile kogenud sõitjatele. Hindajad otsustasid teha võistlust huvitavamaks ning asetasid koonused, mille järgi võistlejad sõitma peavad, tavapärasest erinevatesse kohtadesse muutes raja niimoodi sisuliselt uueks. Kõik sõitjad pidid uute tingimustega kohanema ning paljud pidid tunnistama, et see oli neile liiga raske ülesanne. 28 võistlejast üheksa ei saanud ühtegi korraliku hinnatavat sõitu tehtud ning langesid konkurentsist välja. Kahte võistlejat vaevasid tehnilised probleemid ning nii saigi ainult 17 võistlejat kvalifikatsioonis punkte. Liidrikohal olev Allan Lätt tõestas oma paremust juba kvalifikatsioonis, kus noppis sajast võimalikust 84,9 punkti. Paremuselt teise skoori sõitis välja tema meeskonnakaaslane AL Driftteamist Indrek Jaaksoo, kes sai 69,2 punkti. Talle järgnesid Ott Kokk ja Arti Kannisto.

 

Kvalifikatsioonis domineeris Lätt

Kvalifikatsioonis punkte saanud 17 võistlejast sai eliminaatorsõitudesse edasi 15, sest viimased kaks võistlejat ei ületanud 35 punkti lävendi ja nende jaoks oli võistlus lõppenud. Samuti muutus võistlus oluliselt keerulisemaks, sest taevataat otsustas rada kostitada vihmasajuga, mis muutis raja äärmiselt libedaks ning kiirused langesid oluliselt. Võistlejatel oli tükk tegemist, et autot kontrollitult rajal hoida ning spinnid ei olnud harvad. Esimene tandemsõitude voor oli niivõrd võrdne, et tuli teha hulga kordussõite. Poolfinaali jõudsid Margus Mangus ja Mihkel Norman Tults, kes olid sel korral väga heas vormis ning kustutasid järjest vastaste võidulootusi, võidukad olid ka Martin Vaga ja Allan Lätt. Tandemist Mangus ja Tults väljus võitjana Tults. Võistluspaarist Vaga ja Lätt oli parem Vaga. Seega asusid kolmandale kohale võitlema poolfinaalide kaotajad Allan Lätt ja Margus Mangus. Võidu ehk kolmanda koha saavutas Lätt, sest ta suutis taga sõites väga hästi kopeerida oma vastast ning Mangus tegi ees sõitjes vea, mis andis võidu Lättile. Lahingus esikohale astusid vastakuti Vaga ja Tults. Võitjana väljus Vaga, kes sõitis Tultsil lausa uks ukses andes talle ülivähe hingamisruumi.

 

Vangerdused hooaja lõpptulemustes

2013. aasta street-klassi driftimeistri tiitli viis koju Allan Lätt, kellele kindlustasid tänane kvalifikatsioonivõit ja etapi kolmas koht piisava punktiarvu. Enne võistlust kokkuvõttes neljandal kohal olnud Martin Vaga oli täna võitmatu, mis tõstis ta teisele kohale. Auväärse kolmanda koha saavutas Randar Kajo, kel sel etapil ei läinud päris nii hästi, kui ta ise lootis. Lisaks kahandas tema hooaja edu meeskonnakaaslase Mihkel Norman Tultsi edukas võistlemine. Kvalifikatsioonis saavutas Kajo kaheksanda koha ning eliminaatorsõitude esimeses voorus pidi ta tunnistama vastase Kristo Künnapase paremust, sest ta tegi ise rajal vigu. Õnneks ei olnud kaotus suur, ta langes ühe koha võrra teiselt kolmandale. Kajo kommenteeris, et etapi tulemusega ta eriti rahule ei jää, ent hooaja kokkuvõttes on tal väga hea meel olla kolmandal kohal. Tasub mainimist ka, et terve hooaja vältel on street-klassi domineeriunud üks meeskond, AL Driftteam, kuhu kuuluvad ka kõik esikolmikusse jõudnud sõitjad. Täpsemalt, kuuluvad kuus paremat kohta sellele meeskonnale. Kokku on neid kaheksa, kellest ligi pooltel on nüüd kahe hooaja vahel vaja tõsist tööd teha. Osa neist plaanivad järgmisel hooajal sõita pro-klassis, ent selleks tuleb oma autosid täiendada ning soetada ka vastav turvavarustus, sest nõuded pro-klassis on oluliselt karmimad ning mehed loodavad leida toetajaid järgmiseks hooajaks.

 

Kes keda: street versus pro

Kuna street-klassi sõitjad on tänavu teinud suure arengu, siis otsustasid korraldajad välja selgitada kumma klassi võistlejad tegelikult võitjad on. Kui street-klassi eliminaatorsõidud olid läbi, lasti korraga rajale kõik seitse kohalolnud pro-võistlejat ja neile pandi vastaseks seitse parima kvalifikatsioonitulemusega street-klassi sõitjat. Mõlema klassi kvalifikatsioonivõitjad said otse kaheksa parema sekka, ülejäänud läksid paaridena vastakuti. Üllatusena võitlesid endale koha nelja parema seas mitte ainult pro-klassi sõitjad, vaid kohad jagunesid võrdselt klasside vahel. Poolfinaalides oldi päris vastakuti – street-klassi sõitja Arti Kannisto vastaseks oli pro-sõitja Rait Lember ning Martin Vaga sai vastaseks pro-sõitja Henri „Sõge“ Puhmase. Üllatuslikult olid just pro-mehed need, kes pidid vastastele alla vanduma ning poodiumi kahest paremast kohast suu puhtaks pühkima. Võitluses kolmandale kohale väljus võitjana Rait Lember. Finaal kahe street-sõitja vahel lõppes Martin Vaga võiduga. Taaskord sai Vaga tõusta poodiumi kõrgeimale kohale. Talle võiks anda lisaks ka veel päeva tegija tiitli, sest mitte keegi ei saanud eile talle vastu – ta oli lihtsalt võitmatu!

 

Street-klassi viienda etapi esikolmik:

  1. Martin Vaga
  2. Mihkel Norman Tults
  3. Allan Lätt

 

Eesti drifti meistrivõistluste 2013. hooaja street-klassi koondtulemus:

  1. Allan Lätt, Eesti meister
  2. Martin Vaga
  3. Randar Kajo

 

Street versus pro superfinaalide esikolmik:

  1. Martin Vaga
  2. Arti Kannisto
  3. Rait Lember

 

 

 

Driftimiseni!

Pille Rõivas

Eesti Drifti Liit

5064608

pille@driftime.ee

Categories: Arhiiv